...

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

2024-2025 Eğitim Öğretim Yılında Okulumuza Yerleşen Öğrencilerimiz Hakkında
22/08/2024

*- Ders Seçme İşlemleri 9-13 Eylül tarihleri arasında online olarak "Öğrenci Bilgi Sistemi" üzerinden yapılacak.

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI

DERS KAYITLARINDA ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER

1-) Ders Kayıt İşlemleri

09-13 Eylül 2024 tarihleri arasında Üniversitemiz bünyesindeki bütün Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu ve hazırlık sınıfı öğrencilerinin https://ubys.nevsehir.edu.tr web adresinden ders kayıt işlemlerini yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.

*Ders seçiminizi ders kayıt haftasında yapmalısınız. Ayrıca, öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencilerimiz ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı olan öğrenciler katkı payı ücretini, ikinci öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kaydını yapacaklardır.

*Ders seçimi yapacak öğrenciler “Öğrenci Bilgi Sistemi - Öğrenci Ders Seçimi Kayıt yenileme / ÖĞRENCİ DERS SEÇİMİ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ” ekranına girerek ders seçimlerini yapacaklardır. Ders seçimlerini yapan öğrencilerimiz ekranın sağ üst köşesinde bulunan kaydet sekmesine tıklayarak danışman onayına göndermeleri gerekmektedir. Danışmanınızın onayından sonra ders kayıt işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır. Ayrıca öğrencilerimiz “https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/b32d566c738c358129c43f55780af03a/ogrenci-kullanim-kilavuzu-tamami-20.05.2016-3.pdf” bağlantısındaki tanıtım kılavuzunu okuyarak ders seçiminin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olabilirler.

2-) Katkı Payları / Öğrenim Ücretlerinin Ödenmesi

* Katkı Paylarınızı (öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencileri ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler) Öğrenim Ücretlerinizi (ikinci öğretim öğrencileri) 09-13 Eylül 2024 tarihleri arasında 11 haneli T.C kimlik numaranız ile Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası şubelerinden ödeyebilirsiniz.

**08/02/2023 tarihli ve 6785 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile olağanüstü hal ilan edilen illerde (Adana, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Kahramanmaraş, Kilis, Malatya, Osmaniye ve Şanlıurfa) ailesi veya kendisi ikamet eden örgün öğretim programlarında öğrenim gören önlisans ve lisans öğrencilerinin ödemeleri gereken ikinci öğretim ücretleri Devlet tarafından karşılanacak olduğundan, 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılında öğrenim ücreti yatırmayacaklardır. Bu durumda olan öğrencilerin üzerinde harç borcu gözükeceğinden e-devletten alacakları ikamet belgeleri ile birlikte öğrenim ücretlerinin kaldırılması için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına müracaat etmeleri gerekmektedir. Ayrıca öğrenim ücretini yatırmak durumunda kalan öğrencilerimiz, ücret iadesinden yaralanabilmeleri için ikametgâh belgesi, harç iadesi başvuru formu ve dekontları ile birlikte öğrenim gördüğü Akademik Birimlere başvurmaları gerekmektedir.

(Bankamatik ile katkı payı/öğrenim ücreti yatıracak öğrenciler anlaşmalı üniversiteler kısmından ödeme yapmaları gerekmektedir.) Havale ile ödeme yapılmayacaktır.

*Ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra banka görevlisinden 2 (iki) adet dekont almanız   gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti dekontunu kayıt yenileme tarihleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya Akademik danışmanınıza teslim etme zorunluluğunuz yoktur. Fakat oluşabilecek sorunların çözümü için dekontunuzu saklayınız.

*16 Eylül 2024 itibariyle güz yarıyılı dersleri başlayacaktır.

*Haklı ve geçerli sebeplerle bu süreler içinde kaydını yeniletemeyen öğrenciler, 16-20 Eylül 2024 tarihlerinde ilgili birim ile iletişime geçmelidir. Bu öğrencilerin kayıtları,  mazeretlerinin haklı ve geçerli olduğu ilgili birimin yönetim kurulunca kabul edilmesi koşuluyla yenilenebilir.

*09-13 Eylül 2024 ve 16-20 Eylül 2024 tarihleri arasında ders kaydını yapmayan öğrenciler güz dönemi için ders kaydı yapamazlar ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

** Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (16 Eylül 2024) itibaren bir ay içerisinde   kayıtlı bulunduğu akademik birime kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.

Öğrenci Bilgi Sistemi Giriş için şifresi olanlar normal şifresi ile olmayanlar e-devlet ile giriş yaparak,

   

Hesap Ayarlarından, öğrencilerimiz Öğrenci Bilgi Sistemine güncel iletişim bilgilerini ve güncel mail adreslerini eklemeleri gerekmektedir.

----

------------

*- Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (UZAKTAN EĞİTİM) Programı öğrencileri 1664,50 TL tutarındaki harç ücretlerini Ziraat Bankası mobil şube "Ödemeler-Eğitim Sınav ve Üniverite - Üniversite Harç ve Sınav Ödemeleri - Kurum seçimi- Tutar- Onay" işlem basamakları Dekont Alarak işlemleri tamamlanmış olacaktır. Ziraat Bankası ATM'den "Ödemeler-Eğitim Sınav üniversite ödemeleri..." aynı şekilde işlem adımlarını takip ederek yapabileceklerdir.

---------

*- Üniversitemizi kazarak kayıt yapan öğrencilerimiz e-devlet sistemi üzerinden "Öğrenci Belgesi Sorgulama" yaparak, barkodlu belge oluştur işlemi ile "Öğrenci Belgesi" alabilirler "Not Durum (Transkript)" görüntüleyebilirler.

---------

*- Yeni kayıt olan öğrencilerimizin öğrenci kimlikleri ek yerleştirmelerin bitiminden sonraki tarihte basılacaktır. Kimlik basımından sonra duyuru yapılacaktır. Kimlikleriniz hazır olana kadar Üniversitemize e-devlet üzerinden alacağınız öğrenci belgesi ile giriş yapabilirsiniz.


*-2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Akademik Takvimini görmek için Tıklayınız....>>>

----------

Not: Güncel Bilgiler için web sitemizi sık sık ziyaret ediniz.