...

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Misyon ve Vizyon

 

 

 

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

MİSYON, VİZYON ve TEMEL DEĞERLER

 

MİSYON

Atatürk ilkelerine bağlı, hukuka saygılı, bilimsel bilgi ışığında değişime ve gelişime açık, toplumsal duyarlılığı ve sorumluluğu olan, problem çözme yetenekleri gelişmiş, bilgiye erişme yöntemlerini öğrenmiş, ekiple birlikte uyumlu bir şekilde çalışabilen, ulusal ve uluslararası standartlarda sağlık hizmetleri alanında mezunlar yetiştirmek.

 

VİZYON

Mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; kamu alanı, özel alan ve sivil toplum örgütlerinde sağlık hizmetleri alanında uygulayıcı ve geliştirici niteliğe sahip yetkin sağlık personeli yetiştirmek; alanında tercih edilen ve saygın bir eğitim kurumu olmak; yaygın sorumluluk, mükemmeliyetçilik ve katılımcı anlayış ile öğrenci ve çalışan memnuniyetini optimum seviyeye ulaştırmak; dünya ve ülkemiz sağlık sektörünün gereksinim duyacağı yeni programla geliştirmektir.

 

TEMEL DEĞERLER

SHMYO personeli, üniversitenin ve birimin amaçlarına ve misyonuna uygun davranarak, ülkenin çıkarları, toplumun refahı ve üniversitenin misyon ve vizyonu doğrultusunda hareket eder.

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu aşağıda yer alan değerleri ilke edinmiştir.

♦ Öğrenci Odaklılık: Üniversitenin eğitim, araştırma ve topluma katkı süreçlerinde öğrenci odaklı uygulamalarda bulunmak ve birim kalite politikalarının, yönetim metodlarının ve günlük operasyonların tüm öğrenciler için olağanüstü bir öğretim ve öğrenme deneyimi sunmaya yönelik olmasını sağlamak.

Farklı Düşüncelere Saygı ve Akademik Özgürlük: Farklı düşüncelere saygı ve akademik özgürlük vazgeçilmez temel değer olmakla birlikte; öğrencilerimiz ve meslektaşlarımızı, tam ve özgün benliklere sahip olmaları için güçlendirerek, açık ve özgür sorgulamayı teşvik eden bir ekip oluşturmak ve yeni bilgi ve anlayış yaratan yeni bakış açıları oluşturmaları için meslektaşlarımızı motive etmek.

Kalite Odaklılık ve Sürekli İyileştirme: Üniversite yönetim sisteminin ve eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalar yaparak, kurum kalite kültürünü oluşturmak.

♦ Toplumsal Katkı ve Duyarlılık: Milli çıkarlarımıza ve toplumsal gelişmelere duyarlı davranmalarını teşvik etmek. Ulusal ve küresel sorunlara araştırma ve önerileriyle çözüm ortağı olmak. Üretilen bilgiyi iç ve dış paydaşlar aracılığı ile topluma aktarmak.

♦ Disiplinler Arası Yaklaşım: Farklı disiplinlerin ortak yaklaşımlarını aynı süreçlerde bütünleştirerek geniş bakış açıları sunmak ve yeni keşifler yapmak.

♦ Girişimcilik ve Rekabetçilik: Yeni düşüncelerin ve girişimlerin faydalı, katma değeri yüksek ürün ve hizmetlere dönüşme süreçlerini desteklemek. Yapılanmasını rekabetçi bir temelde gerçekleştirmek ve rekabetçiliği birim içerisinde kurumsallaştırmak.

Mükemmellik: Liderlik, yönetim ve kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı faaliyetlerini sürekli iyileştirme ile en üst seviyede yürüterek elimizden gelenin en iyisini yaparak en iyi olmak.

♦ Çeşitlilik: Farklı fikir ve bakış açılarına açık ve misafirperver, çeşitliliği kabul eden ve değer veren, ırk, sosyoekonomik durum, yaş, cinsiyet, fiziksel ve zihinsel yetenek, aile veya medeni durum, ulusal köken, dil, dini inanç, sağlık durumu ve tüm bireylerin onurunu gözeten bir kültür ve çalışma/öğrenme ortamı yaratmak.

♦ Dürüstlük: Her türlü akademik ve yönetsel (idari) etkinlikte dürüstlük değerine ve etik ilkelere bağlı kalınmasını temel sorumluluk olarak görmek. Dürüst, şeffaf, etik ve güvenilir bir şekilde performans göstererek ve bu değerlerin sürdürülmesini sağlamak için yönetim uygulamalarında bir hesap verebilirlik kültürü yaratmak.

♦ Şeffaflık: Karar ve hizmet süreçlerinin önceden bilinir ve açık olmasını sağlamak, alınan karar ve bilgilere ulaşılmasına imkân vermek, öğrencilere, mezunlara, personele, destekçilere, kaynaklara, çevreye ve topluma karşı sorumlulukların farkında olmak, bilimsel bilgiyi üretmede ve yaymada objektif olmak.

♦ Yenilik: Öğrencilerimizi ve meslektaşlarımızı yaratıcı düşünmeye, hipotezleri test etmeye, yeni fikirleri keşfetmeye, gelecekteki ihtiyaçları tahmin etmeye teşvik etmek.

♦ İş Birliği: Öğrencilerimizi ve meslektaşlarımızı diğer bakış açılarına değer vermeye, ekip çalışması ile sağlıklı karşılıklı ilişkiler kurmaya ve farklılıklar arasında ortaklık kurma fırsatları aramaya teşvik etmek.

Etik Değerlere Bağlılık: Üniversite ve birim çalışmalarında hukuki, bilimsel ve ahlaki değerlere dikkat etmek.

Kurumsal Aidiyet: Birim çalışanlarının ve öğrencilerin memnuniyetini sağlamak, görüşlerini önemsemek, farklı fikir ve önerilere anlayışı ile yaklaşarak yeni fikirlerin oluşumuna zemin hazırlamak.

Daha İyi Bir İnsan Olma: Dürüstlük ve kişisel gelişim temelinde hem sınıf içinde hem de sınıf dışında iyi davranışları teşvik etmek, öğrencilerin kimse bilmese bile doğru şeyi yapan sorumlu vatandaşlar olmalarına yardımcı olmak.

♦ Çevreye ve Doğaya Saygı: Çevrenin ve doğanın korunması, sürdürülebilirliği ve iyileştirilmesi için öncü olmak; güvenli, sağlıklı ve sürdürülebilir bir çevreyi teşvik etmek.

♦  Sanata Saygı: Akademik ve idari personel olarak sanata karşı duyarlı davranmak.

♦ Yaşam Boyu Öğrenme ve Dünya Vatandaşı Olma: Küreselleşmeyle ve entegrasyonla birlikte küresel vatandaşlık eğitimine odaklanmak ve öğrencileri dünya vatandaşı olmaları için donatmak. Çeşitlilik ve küresel farkındalık gibi temel değerleri benimseyerek çeşitli kültürler ve fikirlerle zenginleştirilen bu eğitimle, öğrencileri küresel bir iş gücüne başarılı bir şekilde katılmaya hazırlamak.

Evrensel ve Yerel Değerlere Saygı: Üniversitenin ve birimin görev ve sorumlulukları çerçevesinde, çalışan ve tüm paydaşlar ile evrensel ve toplumsal değerlere saygılı ve duyarlı tutum ve tavır içinde olmak.