Meslek Yüksekokulumuz, 2025–2026 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında tıbbi terminoloji öğretimine yenilikçi bir yaklaşım kazandırdı. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (örgün ve uzaktan öğretim), Yaşlı Bakımı, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programlarında öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri, geleneksel teorik derslerin yanı sıra dijital oyun temelli öğrenme etkinlikleriyle terminoloji eğitimine aktif olarak katılıyor.
Derslerde önce haftanın teorik içeriği, tıbbi terimlerin kök, ön ek, son ek yapılarından başlayarak sistem temelli terminolojiye kadar kapsamlı bir biçimde işleniyor. Ardından, öğretim elemanı tarafından haftanın konusuna özel hazırlanan dijital oyunlar öğrencilere sunuluyor. Öğrenciler, bu oyunlar aracılığıyla hem öğrendikleri kavramları pekiştiriyor hem de kendi hızlarında ilerleyerek öğrenme süreçlerini takip edebiliyor. Bir sonraki derste ise ortak tekrar çalışması yapılarak öğrenme güçlendiriliyor.
Bu süreçte, “Solunum Sistemi Eşleştirme”, “Hareket Terimlerini Bul”, “Anatomi Yön Terimleri”, “Genel İlaç Sınıfları”, “Doğru–Yanlış Terminoloji Oyunu”, “Anlam Tahmin Etme (Flashcards)”, “Terminoloji Tanım Testi” ve “Uçak ile Doğru Cevabı Yakala” gibi farklı türde dijital uygulamalar kullanılıyor. Bu oyun çeşitliliği, öğrencilerin görsel, işitsel ve etkileşim temelli öğrenme stillerini destekleyerek dersin kalıcılığını artırıyor.
Meslek Yüksekokulumuz, bu uygulama ile tıbbi terminoloji dersini yalnızca ezber temelli bir yapıdan çıkararak daha etkileşimli, motive edici ve öğrenci merkezli bir öğrenme deneyimi sunmayı hedefliyor.






- Tıbbi Terminoloji Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşım: Dijital Oyunlarla Öğrenme Başladı
- Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı Öğrencilerimiz TK İlaç Firmasında Göreve Başladı
- Sağlık Hizmetleri Bölümü Öğrencilerinden Kapadokya Huzurevi’nde Uygulamalı Eğitim
- TÜBİTAK 2209-A Kapsamında Projeler Sisteme Yüklenmeye Başladı
- TÜBİTAK 2209-A Proje Yazma Eğitimi Gerçekleştirildi
- Kütüphanemize Satranç Takımı Hediyesi
- NEVÜ Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Akademisyenlerine Akademik Açılış Töreninde Ödül
- Mezun Öğrencimizden Okulumuza Anlamlı Ziyaret
- Yaşlı Bakımı Programı Öğrencileri Olay Yeri Değerlendirmesi ve Temel Yaşam Desteği Uygulaması Gerçekleştirdi.
- SHMYO’da TÜBİTAK 2209-A Projesi: “Huzurevlerine Kuşaklar Arası Bakış”ın İlk Bulguları