...

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı Öğrencileri “Segmentasyon Kartları” Oyunu ile Pazar Analizi Becerilerini Geliştirdi
11/12/2025

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı öğrencileri, Müşteri İlişkileri Yönetimi dersi kapsamında Öğr. Gör. Zeynep Ünal tarafından yürütülen “Segmentasyon Kartları Oyunu” ile pazar segmentasyonu süreçlerini uygulamalı olarak deneyimledi.

Ders kapsamında hazırlanan müşteri kategorisi, demografik, coğrafi, davranışsal ve ihtiyaç temelli toplam 50 kart, öğrencilere rastgele dağıtıldı. Gruplar, sahip oldukları kartlardan yola çıkarak bir hekim, eczacı ve sağlık çalışanı profili oluşturdu ve bu profile uygun bir segment adı geliştirdi. Öğrenciler “Bilimsel Veriye Duyarlı Deneyimli Dahiliye Uzmanı”, “Sürekli Öğrenmeye Açık Kardiyoloji Uzmanı”, Temkinli Pratisyen Hekim”, “Şehir Merkezinde Çalışan Kadın Aile Hekimi, “Dijital İçeriğe Duyarlı Toplum Eczacısı” ve “Kıdemli Hastane Satın Alma Sorumlusu” gibi oluşturdukları örnek segmentleri kısa sunumlarla paylaştı.

Etkinlik öğrencilerin:

 Pazar segmentasyonu türlerini ayırt etme
 Hekim ihtiyaç ve davranışlarına göre müşteri profili oluşturma
 Gerçek hayata uygun hedefleme mantığı geliştirme
 Kısa sürede stratejik düşünme ve sunum becerisi kazanma gibi mesleki yeterliklerini güçlendirdi.

Öğr. Gör. Zeynep Ünal tarafından yenilikçi eğitim yaklaşımıyla tasarlanan bu etkinlik, oyunlaştırma ve deneyimsel öğrenme unsurlarını bir araya getirerek öğrencilerin müşteri analizi, karar verme ve segmentasyon mantığını içselleştirmelerine katkı sağladı. Program, sektörün ihtiyaç duyduğu analitik ve müşteri odaklı profesyoneller yetiştirmeye yönelik uygulamalı eğitimlerine devam etmektedir.